Saludas din El Medano – Tenerife

DSC01382Si uite asa petrec eu Craciunul si Revelionul la windsurfing in arhipelagul Canare , mai precis pe Tenerife . Tenrife e insula cea mai turistica din arhipelag si de aceea am aterizat aici . Cand am plecat din tara credeam ca o sa gasesc sute de centre de windsurfing pe Tenerife.
Nici gand . Toate insulele sunt impartite in doua de un munte vulcanic . Asta inseamna ca in est bate vantul de rupe din directia Africii iar in vest e liniste totala . Pe partea vestica se practica surfingul pe val iar in est windsurfing si kiting . Bijuteria windsurfingul o reprezinta EL Medano . De aceea aici se tine etapa de cupa mondiala de windsurfing la slalom si val . In EL MEDANO unde sunt 5 centre comune de windsurfing-kiteing (din care 2 pentru rusi -adica cu pret giga)
Centrul de inchiriere aflat pe plaja de Kiteri si windsurferi . In stanga sunt numai windsurferi , in dreapta se afla Muntele Roja .

Vizualizare hartă mărită

S-ar poatea face windsurfing oriunde pe partea estica (spre Africa) , pentru ca briza oceanului e mereu prezenta . Dar la El Medano in sud-est , e urgie . Cand mergi cu masina pe autostrada si simti cum se clatina si abia o tii din volan , iesi de pe autostrada spre ocean si simti cum creste vantul din metru in metru pana in El Medano . Cand ajungi in oras abia poti sta in picioare din cauza vantului . In majoritatea timpului sunt 6-7 Bft si foarte rar 4-5 Bft.
Echipamentul de windsurfing in proportie de 90% e pentru valuri . Planse mici cu 2-3-4-5 fine si velute cat batista( 3-4m) . Eu ca sa simt ceva in mana am luat un Naish de 7,3m , cea mai mare vela de pe insula . Am cautat la toate centrele una mai mare . Oricum nu imi trebuia nici cu un cm mai mare de atat .
Tot Naish erau si placile de freeride . Am luat una de 115L .
Centru de inchiriere de la care m-am aprovizionat e unul nemtesc , bine organizat si dotat . Preturi : 35 euro/ora ; 45 euro/2ore ; 55euro/3ore ; 66euro/zi .
Completezi un formular cu datele tale , te baga in calculator si mergi sa iti alegi placa ce are un numar (115-46) , M-a bagat pe un panou la nr 46 , si mi-a dat cheia de la un dulap nr.46 unde puteam sa imi las oaresce lucrusoare .
Pe usa dulapului era infipt powerjointul meu . Daca la sfarsitul zilei un dulap nu are powerjoint pe el e de rau si trebuie sa caute posesorul pe apa .
La predare mi-a verificat botul plansei vizual si cu mana si a specificat ca e intacta si e musai sa o aduc la fel inapoi . Am adus-o intacta de fiecare data , asa ca nu stiu sa va spun ce se intampla daca o loveam .Oricum nu imi taia nici un deget .

Baietii de aici zboara cate 10m in aer si fac rasuciri inainte si inapoi de sute de grade . E nebunie mare . La fel si kiterii fac o multime de giumbuslucuri . Trebuie sa ai mare grija sa nu te amesteci prea mult cu ei .
Cand am luat echipamentul am fost atentionat
sa urc mult in stanga pentru a evita kiterii si a nu ma apropia prea mult de stancile din dreapta ( Muntele Roja ) . Am promis ferm ca asa voi face si am iesit pofticios . Am prins planajul si nu m-am mai oprit pana hat departe in larg . Mult mai in larg decat as fi vrut eu
pentru ca am vrut sa depasesc stancile inainte de intoarcere . Dar de ce iti e frica nu scapi . Am cazut la intoarcere .Uauuuuuuuuuuuu ! Pun vela pe placa o asez pe directie si dau sa o ridic . Pleosc ! Coada velei intra in apa ca nebuna . De cate ori dau sa ma ridic patesc acelasi lucru .

DSC01397Dupa 3 incercari am intrat in panica . Valurile uriase ma duceau cu viteza exact spre stancile pe care promisesem ca le voi evita . Mai ca imi parea rau ca am promis cu asa mare usurinta . Am respirat rar si calm ( in teorie ca in practica….) am facut waterstartul la timp pentru a pleca din zona periculoasa .
Dupa prima tura eram varza . Mi-a trebuit jumatate de ora sa imi revin . Ma asteptam la asta avand in vedere ca nu am iesit pe apa de 2 luni . Urmatoarele iesiri au fost din ce in ce mai lungi si pauzele mai scurte . Mi-am dat seama apoi si de ce se afunda coada velei in apa la waterstart in larg . Din cauza valului mare ce te ducea cu viteza . Daca plecam in sens invers era alta viata .
Asa e pana se invata romanasul cu oceanul Atlantic .
Concluzii :    Vant PUTERNIC , care credeam ca e mai constant dar e in rafale ca la noi . Diferenta e ca sunt mai rare . Valuri foarte mari , bune de sarituri . Aglomeratie foarte mare pe apa . Zmeistii periculosi . Conditi de stat pe mal (pentru familie , copii etc ) vitrege , ca peste tot unde bate vantul tare si e praf .
Ultima dar nu cea din urma concluzie : Echipamentul de inchiriat nu e la fel de bun ca al tau orice ar fi . Pierzi mult timp cu setatul si tot nu iese cum doresti pentru ca nu ai tot ce iti trebuie . Nu e un loc de dat pentru incepatori si nici pentru intermediari . Poate doar pentru cei inconstienti . Nu am vazut nici o barca de salvare .
Pun cateva poze pentru a va face o idee . Am si filme dar nu am flux suficient ca sa le urc pe YouTube .

Sarbatori Fericite !

5 Comments on “Saludas din El Medano – Tenerife”

1. Lulu,ne bucuram pentru tine ca esti singurul care se da la ora asta si asteptam de ceva vreme sa postezi impresii din Tenerife dar m-am gandit ca poate nu ai net pe acolo sau probabil e cu plata.
    La ceea ce ne-ai relatat,ma asteptam si eu ,ma refer la conditiile de windsurf de la ocean (valuri mari, stanci, curenti marini,sa nu mai pomenesc si de jivinele alea cu dinti si cu fina pusa invers care mai confunda surferii cu focile cateodata).Ce ma ingrozeste din ce spui este ca nu sunt barci de salvare sau cat de cat o supraveghere de la cei ce inchiriaza echipamentul. Este clar ca locul nu este pentru noi astia mai putin experimentati ,sau care ne place race-ul sau viteza, acolo e pentru waveri.Pretul la inchiriat este de asemenea mare (66 euro/zi …enorm) ,ma gandesc ca scade daca inchiriezi o saptamana sau doua (sau nu?) ,oare cat o fi atunci la alea de la care inchiriaza rusii? La banii astia aproape ca ai platit cu totul echipamentul ca si cand ti l-ai cumpara.Oricum echipamentul este asigurat ,nu stiu de ce isi fac probleme daca rupi ceva sau spargi vre-o placa,dar probabil vor sa scoata profit suplimentar din vanzarea lor la sfarsitul sezonului, dar daca aia sunt nemti ,asa fac toti ca sunt niste zgarcomani.Profita si ei (ca ala din Safaga) ca sunt singurii de acolo si nu prea ai de unde sa alegi.
    La fel si cu alegerea echipamentului. Dupa ce ca dai o gramada de bani,optiunile la alegerea placii sau a velei sunt si alea limitate astfel incat ajungi sa te dai nu intotdeauna cu ceea ce ai vrea sau ceea ce te avantajeaza,in plus ca daca vrei sa-ti ajustezi setarile la vela ,nu ai scule,sau nu ti le pun ei la dispozitie.E mult mai bine sa mergi cu echipamentul tau ,dar in locatii de astea unde mergi cu avionul si nu ai intotdeauna masina la dispozitie este mai complicat.Cred ca per ansamblu iesi mai bine daca platesti la avion caratul echipamentului.In Egipt i-am intrebat pe polonezi cat i-a costat sa-si aduca propriul echipament si mi-au zis ca nu a trecut de 200 de euro cu tot cu taxiurile aferente dus intors.
    In ceea ce ma priveste pe mine, stau acasa ca un leu in cusca,si ma tot uit pe prognozele de Egipt, poate prind un last minute ,ma gandeam sa merg in Boracay (Filipine) cu niste kiteri, dar nu stiu ce gasesc acolo,nu prea sunt centre de windsurf si zborul e foarte lung , scump si complicat,asa ca nu prea am ce face ,decat sa iti urez bafta la dat !

2. Mda,….
    Te-am avertizat.
    La fel de dezamagit am fost si eu de lipsa siturilor de ws + magazinele aferente.
    In afara de cel de care zici si tu, n-am gasit nici un loc de profil. Oarecum ciudat.
    Ma asteptam sa fac shopping serios pe-acolo, n-am luat nimic.
    In privinta conditiilor meteo, erau foarte tentnte ,dar m-am tinut de-o parte si bine-am facut.
    Am mai avut o data o initiativa de genul asta in Croatia si concluzia ce-o trageam din minut in minut era – cine dracu’ m-o pus?-..
    Nu stiu cat vei sta pe-acolo, dar nu cred ca cu echipament inchiriat la preturile alea o sa apuci sa te obisnuiesti cu conditiile de-acolo.
    Dar daca da, in mod sigur deschizi niste porti spre chestii pe care nu le poti exersa oriunde.
    Oricum fa-ti de cap pe-acolo, ca aici ne ingheata chilotii pe noi.
    Sa ne tii la curent.
    Bafta

3. In zona mai sunt 3 insule: Fuerteventura, Lanzarote si Gran Canaria. Tenerife este renumita pentru campionatele de bridge, poker si mai putin ptr. windsurf.

4. De cand am plecat de acasa mi-am propus sa merg 10 zile la windsurfing . Deja am consumat 5 anul asta si de maine am dreptul la cele 5 de anul viitor . Conditiile de dat sunt nemaipomenite . Pacat ca nu am echipamentul meu si ma chinui cu placi si vele freeride Naish . Macar fina si scotele de trapez de le-as putea schimba . Fina mai mare si scotele mai mici .

De azi am rezidenta in Tenerife , asa ca pot sa merg si in celelalte insule . Nu voi mai plati ca turist doua sute cincizeci de euro pana la Lazarote . Voi da doar jumatate ca rezident . SIC !