1 Mai la Mamaia

Gabi ,windsurfing Mamaia,1MaiToti asteptam cu mare nerabdare ziua de 1 Mai , sa iesim la iarba verde , la gratare …la windsurfing . DA.

Vremea a fost insa exact asa cum au cobit la ” Vremea ” cei de la PROTV (PROBG) . Adica proasta la noi si buna la bulgari .

Asadar si la noi ca si la englezi . Ne-am dat ca pe Tamisa  , cu ceata , nori si tot tacamul .  Si  , ce daca ! Uite ca ne-am distrat si in asa conditii . De criza. Protagonisti : Doru Ioanid , Nicu Iosif , Gabriel Grosu  si moi .

Iosif,ploiesti,windsurfing Mamaia,1Mai (1)

17 Comments on “1 Mai la Mamaia”

  1. La Brasov am inaugurat sezonul de WS duminica la Siriu pana la urma. Vreme faina si vant in rafale. Vela de 9 si Formula. Cateva ture faine am prins totusi… . Juhuuuuuu!

  2. iOSIF….AI O VELA SUPERBA DAR NU AI ARMATO ADECVAT PENTRU VINT SLAB LASA BURTA MAI MARE CIND ESTE VINT SLAB ESTE ESENTIAL

  3. Vela asta Gaastra are o problema . Daca e mai slaba , sar cambersii de pe catarg la volta . Asa s-a intamplat duminica si a fost nevoie sa o mai intinda .

    Oricum velele race nu se armeaza pentru vant slab (ca cele free ) . Asta deoarece pe presupune ca iti iei una mai mare , daca e nevoie . Cine vrea “race” trebuie sa mearga supravelat cu vela intinsa la maxim .

    Mi-ai dat un subiect de articol Dorine .

  4. Lulu, nu eram eu, m-ai confundat cu Cristi!…Se pare ca singurii norocosi de 1 mai care au avut vant am fost noi(eu si cu Grecu)… in Rhodos (20-31 knots) V-am zis eu sa veniti cu noi! A fost “beton” acolo! O sa uploadez poze si filmulete pe forum.
    Referitor la riguirea velei Gaastra Vapor,e clar ca nu a fost riguita bine! Prea mare tensiune la outhaul (acolo se lasa aproape liber) si prea mica la downhaul (unde daca nu este tensiune suficienta, camberele nu lucreaza corect iar vela nu schimba bord-ul) Vapor-ul e o vela magnifica , dar nu pentru vant slab ,am si eu una de 9.3 mp, model 2010,de care pot sa spun ca e cea mai buna vela pe care o am,atat ca si performanta,cat si ca usurinta cu care se riguieste (si are 5 cambere!),comparativ cu velele Severne Code Red si velele Neilpryde RS-Racing si North Warp (care se armeaza destul de greu).
    Pasii pt armarea corecta a velei sunt urmatorii:
    1.Se trage vela la downhaul aproximativ 70% din maximul recomandat ,cu catargul deasupra camberelor.
    2.Se fixeaza boom-ul si se trage putin la outhaul (tot cam 70%)
    3.Cu cele doua maini se fixeaza camberele pe catarg incepand cu camber-ul cel mai aproape de catarg (de regula primul camber deasupra boom-ului) dupa care se fixeaza cel de sus si cel de sub boom, ultimul fiind cel de jos intotdeauna
    4.Se trage downhaul la maximul recomandat (+/-) 5-7 cm , este bine sa se puna prelungitorul de catarg cu 5 cm peste luff-ul inscris pe vela,pana vela falfaie pana aproape de boom.
    5.Foarte important! Dupa aplicarea tensiunii maxime la downhaul, se verifica pozitia fiecarei cambere,sa calce bine pe catarg (care se deformeaza putin de obicei la aplicarea tensiunii maxime la downhaul si pot duce astfel la ruperea catargului)
    6.Se mai da drumul la tensiunea de la outhaul (care trebuie sa fie aproape 0) doar putin se mai trage acolo, dupa care vela este corect armata si gata de atac.

    La dezarmarea velei se folosesc exact aceeasi pasi,dar in sens invers, nu se lasa camberele sa sara singure de pe catarg (se pot rupe usor astfel) ci se scot afara cu mana ,nu inainte de a detensiona cam 30-50% tensiunea din downhaul.
    Nerespectarea acestor pasi, duce la o armare dificila a velei si totodata la functionarea defectoasa a acesteia.
    De asemenea , folosirea unui catarg nededicat pt vela respectiva,(atentie la IMCS-ul recomandat),conduce de asemenea la o armare necorespunzatoare a velei respective, velele de slalom si race fiind vele deosebit de pretentioase in ceea ce priveste catargul folosit,ele merg de regula numai cu catarg 100% C sau minim 75%
    2.

  5. O parte buna aici ,este faptul ca lui Iosif i-a venit in sfarsit mintea la cap si a inceput sa se dea pe placa de formula (care i-a si placut cum merge de altfel) si a lasat balta placile de incepator si velele mici .De altfel nici nu l-am recunoscut in poza ( a mai slabit) si credeam ca e Doru (dupa vesta de salvare si chestia aia de pe cap)!
    Oricum , constat ca si el este deja virusat complet cu windsurful…cea ce nu poate decat sa ma bucure, l-am convins sa vina si la Alacati unde vrem sa exersam impreuna waterstart-ul, tack-ul si jibe-ul,precum si armarea corecta a velelor ! I-am promis ca o sa stau cu biciul in spatele lui ,ca e cam neascultator la sfaturi si fiul sau Andrei cred ca o sa-l intreaca vara asta.

  6. Mi-a parut bine sa-l vad si pe Gabriel (Grosu) pe apa (l-am recunoscut dupa echipamentul luat de la mine) ,ca nu ne-am vazut face to face… Gabriele, nice to meet you! Salutari si lui Doru de asemenea ! Sper sa ne revedem vara asta la Alacati !

  7. Scuze pentru confuzie Dorine . Nu mi-am dat seama ca e Cristi .
    Sunt de acord cu tine , dar cu 2 modificari .
    1. Intinzi vela pe catarg aproape de maxim , apoi o intinzi bine pe ghiu , dupa care o slabesti pe catarg la 70% . Se face asa , tocmai pentru a se intinde bine vela pe ghiu ce va prelua tensiunea velei si a slabi presiunea cambersilor pe catarg . Doar asa pot intra usor , fara a fi deteriorati .

    2. Pe blogul asta ROMANESC vorbim romaneste . Ce vrei sa inteleaga un incepator din ” se trage downhaul la maximul recomandat ” ??
    Cand vorbim aici , trebuie sa ne punem in situatia celor ce chiar AU NEVOIE de sfaturile noastre .

    Iosif a slabit de nu-l mai recunosti (bravo lui ) , se da de cate ori bate vantul si progreseaza . Dar daca-i spui si lui de tack , va crede ca-l inviti la o partida de biliard .
    De jibe stie . Asta e prima miscare care vor sa o invete toti , inaintea ridicarii velei . Culmea e ca asta se invata ultima . 🙂

  8. Asa e Lulu, ai perfecta dreptate! Si eu sunt impotriva anglo-neologismelor folosite de noi in vorbirea de zi cu zi (unde esti tu Pruteanu sa ne auzi cum vorbim,acusi limba romana va deveni anglo-romana?!…ce sa-i faci, globalizarea e de vina) dar in windsurfing sunt cativa termeni care nu prea au corespondenta in limba romana si sunt bine de invatat in engleza, deoarece daca mergi intr-un spot de windsurfing toata lumea vorbeste engleza si vei invata mai usor daca cunosti toti acesti termeni.Cum ai vrea sa spun intr-un singur cuvant la downhaul? Trage jos? …Doamnele ar putea surade la asta cu subinteles.
    Referitor la riguirea velei…(alt termen in engleza…uff) desigur fiecare vela are particularitatile ei,cu mici sau mai mari diferente fata de cele spuse de mine sau de tine,depinde de fiecare vela in parte.

  9. Lulu, cum ai spune tu pe romaneste ,intr-un cuvant ,la “windsurfing” ,de exemplu?

  10. Reciteste ce am scris la punctul 1 . Intru-n rand si un sfert am spus ce faci la downhaul si la uphaul . Simplu . Povestesti cum faci . Nu ca si cum ai traduce un articol englezesc cu google translate .

    Referitor la ARMAREA (intinderea) velei , daca ne referim la una cu cambersi , in speta acea Gaastra din film , numai asa se armeaza . Totul are o logica .

  11. Buna ziua, tuturor.
    Vreau sa va multumesc pentru sfaturile pe care le dati, si pentru comentariile pertinente pe care le faceti.
    Dupa cum stiti anul trecut m-am apucat de acest sport si care in 6 luni mi-a schimbat stilul de viata. Deja cind sint pe afara si adie vintul, ma gindesc cum sa plec la winsurfing, daca vad o balta mai mare ma uit pe unde pot intra cu placa sa ma dau. Intr-un cuvint sint VIRUSAT. Asta se intimpla si pentru ca am cunoscut niste oameni minunati care m-au ajutat sa invat, si sa avansez atit eu, sotia mea cit si baiatul meu.
    Tineti-o tot asa! Imi pare in schimb rau ca acest sport nu este asa de raspindit la noi in tara, ca nu exista cluburi, echipamente mai multe,… Sper ca in aceasta vara sa intru in planaj sa trec peste acest prag, care ma cam maninca ce-i drept. De aceea, am ales sa mergem la Alacati, unde am inteles ca sint cele mai bune conditii de a progresa.
    De 1Mai m-am simtit minunat, pentru ca dorinta de a sta pe placa era incomensurabila fata de discomfortul temperaturilor scazute de afara. Am facut si un gratar dupa o zi de stat pe balta si mi-am odihnit oscioarele la un pahar de vorba seara cu Lulu.
    Dorine noi ne vedem la Alacati. AMR 40
    Inca o data va multumesc pentru tot, si va urmaresc pe forum. Iosif

  12. Iosif>> Sunt convins de ce ai zis . Ai si slabit din dragoste de windsurfing . 🙂

    Tine-o tot asa !

  13. Bravo Iosif,

    Ma bucur foarte mult de progresele pe care le-ai facut !
    Sa te vedem la vara….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *