Site icon Scoala de windsurfing & wingfoil Piccadilly Mamaia

Reguli de siguranta

   Inainte de a pleca spre apa , spune-i cuiva unde mergi si pentru cat timp pentru a alarma daca nu te-ai intors la timp , dar mai bine, mai ia pe cineva cu tine sa vada cand ai probleme si sa poata anunta in timp util salvatorii.

Ia la tine un TELEFON de la care poti apela pentru ajutor  (majoritatea sunt rezistente la apa sau se pot pune intr-o punga cu zip). Eu folosesc un ceas cu sim fara de care nu intru in apa.

         

 

Verifica previziunea meteo si nu te supraestima, pastreaza o rezerva de siguranta .

Inainte de a iesi pe apa trebuie sa verifici greementul sa fie integru , fara scote uzate  , catargul fara uzura accentuata langa ghiu sau la contactul cu cambersii . Powerjointul nu trebuie sa prezinte crapaturi si filetul piulitei sa fie integru . Fina sa nu fie crapata si surubul ei in regula .

Imbracamintea  sa fie adecvata temperaturii. La distanta de o mila in larg, apa este deosebit de rece si nu poti rezista multe ore . Neopren pentru reglarea temperaturii , licra pentru protectie solara , pantofi de apa , sapca-palarie si ochelari .

Orice windsurfer  trebuie sa poarte o vesta de salvare ce-i asigura flotabilitatea . Cat mai colorata .

Bea apa inainte de a parasi tarmul .

Pe apa nu trebuie sa fii singur sau la mal cineva sa se uite la tine. Daca vede ca ai probleme, nu te mai ridici si te duce vantul si valul in larg, sa dea alarma .

Nu iesi intr-un loc necunoscut sau unde nu se dau si alti sportivi . De preferat e sa iesi in locuri consacrate , spoturi, unde exista si mijloace de salvare si oameni pregatiti pentru a interveni .

Incepatorii nu trebuie sa iasa in mare deschisa . Mare atentie la inotatori sau alti sportivi cu echipamente individuale . Evita traseele barcilor cu motor sau a vaporaselor .

Atentie la skijeturi, 99% din conducatori le-au inchiriat si nu au habar ca nu au frana sau directie cand ridica mana de pe acceleratie.

Respecta regulile de navigatie , Evita orice coliziune pe apa  , chiar daca ai prioritate .

Nu  te departa de mal decat atat cat crezi ca te poti intoarce singur fara vela . Daca te-a purtat vantul depare de mal, RENUNTA IMEDIAT la velea  si te intorci doar cu placa la mal. Culcat pe board , dai alteraniv din brate, LUNG si RAR, egal, sa nu obosesti, pana ajungi la tarm  . 

Daca vantul bate offshore ( spre larg ) , NU TE DEPARTA de mal. Vei naviga cu spatele la mal, cu viteza pe apa plata si nu vei vedea ca te departezi. De obicei vei observa prea tarziu. Vei iesi de sub adapostul malului si vantul va deveni deosebit de periculos pentru integritatea ta.

Stai pe langa mal . Fi permanent constient de limitele tale si nu incerca sa le depasesti de unul singur .

Cand ai probleme in larg , nu te dezlipesti de plansa, ea este singura ta salvare . Ea iti asigura flotabilitate . Stai cat mai sus , in genunchi sau in picioare daca se poate si balansezi bratele amplu incrucisat deasupra capului pana la picioare . Astfel comunici celorlalti ca esti in dificultate .  Evita sa stai scufundat  in apa  , deoarece pierzi mult din temperatura corpului si se instaleaza hipotermia. Stand pe plansa intarzii hipotermia, dar trebuie sa misti mereu membrele. Se sta  cat mai mult scufundat in apa, doar  atunci cand sunt fulgere in apropiere .

NU UITA! O pata de CULOARE  de intensitate mare pe echipament te ajuta sa fii mai vizibil .Asta iti poate salva viata.  Daca ai o licra sau un sort peste neopren , folosestele la semnalizare . Eu am aplicat tactica asta odata cand s-a rupt catargul si am legat bluza  licra  de jumatatea de sus a catargului . Dupa 15 minute, cineva de la mal a vazut semnalul.

 

Pentru a te intoarce singur la ma, trebuie sa citesti asta si te va ajuta ENORM  https://www.windsurfing1.ro/tutoriale/intoarcerea-la-mal/

 

Exit mobile version