Site icon Scoala de windsurfing & wingfoil Piccadilly Mamaia

Practici gresite in windsurfing

Windsurfingul poate fi foarte placut sau ingrozitor daca-l practici gresit . Pentru acest motiv voi prezenta aici cateva greseli des intalnite la windsurferi ce trebuiesc evitate :

Echipament prea profesionist , prea mic , prea wave , prea race . Exista tendinta de a achizitiona echipamente ce depasesc experienta windsurferului . Avem impresia ca vom zbura pe ape daca avem echipament profi . GRESIT ! Acest tip de echipament este mai greu de manevrat si te impiedica sa avansezi tehnic . Multi au impresia ca e hard sa mergi cu plansa mica de val , chiar daca nu au abilitatea de a merge corect nici pe plansa de incepator si nu au nici macar val .
Cred ca impresioneaza dar nu fac decat sa arate cat sunt de nestiutori chinuindu-se sa ajunga cu greu inapoi de unde au plecat si progresad foarte lent . Mult mai rapid si mai usor se deprinde carving jibe , waterstart pe planse mari de agrement , freeride sau de incepatori . Crezi ca daca te sui in Ferrari dupa ce ai luat permisul esti un Fernando Alonso ? Dupa ce deprinzi tehnica necesara vei avea timp sa practici pe orice echipament . Ai grija sa fie adecvat spotului si taliei . Daca ai tehnica vei arata maiestuos si pe o plansa de incepator . NU CONTEAZA PE CE MERGI , CONTEAZA CUM >

Armarea necorespunzatoare a greementului . Vela este motorul in windsurfing si daca nu-l reglam bine avem de suferit . Cand vantul e puternic si mai ales in rafale , te stoarce de vlaga iar cand e slab , mori de foame in larg . Cea mai des intalnita greseala e slaba intindere a velei pe catarg si intinderea excesiva pe ghiu . Velele moderne capata forma elicoidala si curba de putere de langa catarg doar daca sunt intinse corect . Citeste cu atentie dimensiunile prescrise pe vela , tine cont si de vechimea ei (se mai intinde ) . Dupa armare verifica semnele de pe vela si vezi daca se intoarce usor de pe o parte pe cealalta . Daca  merge greu ,  nu e intinsa suficient . Pe ghiu nu se intinde prea tare decat daca esti supravelat . Atentie ochetul de jos de la coada velei e mai mult o chichita comerciala , sa iti dea impresia ca poti sa mergi pe orice vant cu vela aia .  Omoara vela de tot daca legi ghiul pe el  .  Se foloseste doar pentru urgenta daca esti supravelat si nu poti altfel sa ajungi la mal .

Montarea prea inalta a ghiului pe catarg . Se vorbeste mult despre intrarea rapida in planaj daca ai ghiul sus la inaltimea umerilor . Tine cont ca regula asta e valabila la racing si doar pentru cei foarte inalti si foarte grei ca sa duca mult din greutate pe baza catargului . E un chin pentru un incepator sau intermediar sa faca waterstartul cu ghiul sus . Poti sa montezi ghiul oriunde in preajma pieptului si iti va da mai mult control si usurinta in manevrarea velei . Nu vei fi cel mai rapid , dar cu siguranta nu vei mai fi catapultat la fel de des , vei fi mai odihnit , mai optimist si apt pentru progres .

Scote de trapez prea scurte sau prea  lungi si prea departate . Am vazut ca multi vor sa le incapa cotul in scota de trapez . Asta insemna scote de 30-32 si nu e valabil pentru toti si la orice stil  . Daca stai intins aproape de apa cat de rapid te ridici cand slabeste vantul ? Iti place sa spargi valul cu fundul ?Liniile prea scurte te limiteaza in miscare , nu te ajuta sa tii corect vela pe vant puternic , te pot arunca in catapulta , iti tin bratele mult indoite   .Doar incepatorii folosesc linii prea scurte pana se acomodeaza si apoi incep sa le lungeasca  .  . Lungimea lor depinde  de talia ta , de tipul de trapez , de stil , de tipul de apa si vant .

A sari la executarea unor trickuri spectaculoase ( elicopter , sarituri , etc ) vazute la avansati , inaintea invatarii corecte si in siguranta a intoarcerii . Un elicopter , oricat de frumos ar fi executat , nu te aduce inapoi la mal . Consider ca e mult mai util sa inveti respiratia corecta la mersul in linie dreapta decat o saritura . O respratie corecta iti dubleaza capaciatea de efort iar o tehnica pe masura o multiplica din nou . Deci respecta ordinea si nu sari trepte pentru ca vei ramane cu lacune . Chiar daca ai multi ani de experienta trebuie sa repeti tehnicile elementare . Totdeauna e loc de mai bine .

Nerespectarea regulilor si prioritatilor de navigatie . Nu uita niciodata ca apa nu e cada ta de baie . Toti trebuie sa se poata bucura in siguranta de practicarea sporturilor nautice . Agresivitatea si manevrele riscante in apropierea altora nu e benefica nimanui . Nu astepta sa primesti prioritate , comporta-te ca si cum celalalt nu te-ar vedea . EVITA COLIZIUNILE . O iesire pe apa poate deveni o intrare in spital , sau mai rau .

Iesirea pe apa fara a purta echipament adecvat . Multi ies in larg fara costum de neopren sau cu unul impropriu conditiilor meteo . Hipotermia se poate instala si vara daca iesi cativa kilometri in larg . Vesta de salvare sau casca de protectie nu e un moft . Sunt doar accesorii care te asigura ca vei practica inca mult timp windsurfingul .

Nu exista agenti de circulatie pe apa , deci nu vei pierde nici puncte . Doar natura te va amenda atunci cand vei ignora cu buna stiinta regulile elementare . Apa nu e habitatul nostru natural si e neiertatoare .

Tu decizi daca vrei un windsurfing recreativ sau unul fortat , obositor .

Exit mobile version