Site icon Scoala de windsurfing & wingfoil Piccadilly Mamaia

Lectia 26 _    Waterstart

waterstart2Pentru ca se apropie cu pasi repezi ziua in care vom relua windsurfingul , cred ca e cazul sa revizuim modul in care ne ridicam cat mai rapid din apa . Si cum cea mai rapida metoda e waterstartul , despre el vom vorbi acum .  Da ! E mai bine sa te ridice vela pe tine decat tu pe ea . Parerea mea !   Pe de alta parte nu poti ridica usor vela stand pe plansa , atunci cand vantul este puternic si folosesti o plansa mica  . Modul cum te ridici din apa reflecta  gradul de cunostinte si experienta ca windsurfer .  Dupa mine , waterstarul apre prioritate in fata jibeului .  De ce ? Pentru a putea ajunge la planaj si jibe , mai intai trebuie sa iesi din apa . Majoritatea incercarilor pentru jibe te aduc din nou in apa , de unde trebuie sa tasnesti rapid . Asadar  ,  pune la punct tehnica de ridicare din apa  , cu ajutorul vantului  .

Sfatul meu e sa incepi de AICI
Exercitiile la sol te salveaza de la multe tumbe in apa .

Iata etapele si ordinea acestora pentru efectuarea unui waterstart reusit .

__  Orientezi plansa cu botul in vant si catargul la 90 grade fata de aceasta  , in asa fel ca vantul sa patrunda perpendicular pe sub catrg in vela pentru a o putea ridica usor .

___ Te pozitionezi sub catarg cu fata la acesta  , apuci catargul cu mainile de deasupra ghiului si   impingi energic in sus pentru a patrunde vantul in vela si a o desprinde complet de apa .

___ Ramai cu mana de langa ghiu pe catarg  iar cu cealalta apuci de ghiu . Din acest moment cauta sa tii vela in echilbru cu ajutorul vantului .

___Muti apoi si cealalta mana pe ghiu pozitionandu-te sub vela .

___Cobori   botul placii din vant pana aceasta ajunge la 90 grade fata de acesta .

___Pune acum piciorul (calcaiul ) din spate pe plansa , in fata strapsului din coada acesteia . Controleaza directia plansei tragand de calcai

___Priveste la baza catargului , intinde bratele si ridica catargul in asa fel incat vantul sa patrunda mai mult in vela .

___Cand simti suficienta forta in vela , te tragi in brate , capul aplecat in jos intre brațe pentru a muta greautatea cît mai inspre catarg , apesi pe calcaiul  din spate , flexezi  genunchiul  tragand plansa sub tine ,  astfel incat vei putea pasi cu  piciorul din fata pe plansa , intre catarg si primul straps .

___Ramai in pazitie joasa cu piciorul din spate indoit iar cel din fata intins si fii pregatit sa slabesti coada pentru a nu fi aruncat peste vela .  E pacat sa reiei totul de la capat cu handicapul velei pozitionate “pe invers” .

Pentru ca aceste manevre sa poata fi bine efectuate , mentine mereu o presiune controlata in vela . Aceasta se realizeaza inchizand coada pentru o forta mai mare in vela sau deschizand-o  pentru a nu te trage peste placa .  Sfatul meu e sa stai cat mai mult in apa , cu piciorul din spate pe plansa  si sa controlezi vela din brate si plansa din calcai  . Numai dupa ce ai control absolut ridici vela si pasesti si cu celalalt picior .  Daca ai o vela mai mare de 7m este posibil sa trebuiasca sa incepi ridicarea acesteia de la capatul catargului  .

Stiu ca pentru inceput iti va fi foarte greu sa desprinzi vela de apa  . De aceea am sa iti descriu o alta metoda de ridicare a velei  prin pozitionarea cozii plansei sub ghiu . In acest mod , vela se desprinde  mai usor datorita flotabilitatii plansei  ,  dar iti ia mai mult timp pana aduci plansa in pozitie ( prin apasarea cozii , rotirea pe sub vela si pozitionarea sub ghiu ) .  Verifica de la mal ca inaltimea ghiului sa nu depaseasca coada plansei . E suficient ca ghiul sa atinga pe ultimul centimetru din aceasta .  Aaaaaaaaa !!! Sa nu uit . Mare atentie cand  pedalezi din picioare pe sub plansa , incercand sa te pui in pozitia de urcare  . Te poti taia in fina la piciorul din spate .   Gata !       De aici esti pe cont propriu .

Priveste cele doua filme pe care eu le apreciez a fi destul de edificatoare .

Exit mobile version