Site icon Scoala de Windsurfing Piccadilly Mamaia

Windsurfing Lectia nr 12 -cum eviti accidentarea la aterizarea in apa

caz1Pe masura ce avansezi in practicarea acestui sport , poti avea o multime de experiente la care nici nu gandeai . Viteza si gravitatia vor concura la a te pune in pozitii uluitoare , generatoare de accidente . Priveste !

Trebuie sa retii ca a sti cum sa cazi , e la fel de important ca si mersul cu windsurful . In majoritatea cazurilor vela tinde sa te catapulteze peste ea . Vei fi ca o bila legata la capatul unei funii cu care cineva da de asfalt , Si asta datorita faptului ca nu vei mai avea timp sa te desprinzi din trapez din cauza rapiditatii cu care se intampla si a faptului ca acesta va fi tensionat . Exista astfel pericolul de a te lovi de catarg , de ghiu , de a rupe vela sau si mai rau , sa te accidentezi grav . Aterizarea in apa iti poate creea traumatisme deosebite . La viteza , caderile pa apa se aseamana cu caderile cu motocicleta pe asfalt . In momentul aterizarii apa te respinge si te vei rostogoli necontrolat . In timpul rostogolirii , membrele intra in apa si ai impresia de smulgere . Este ca su cum cineva iti trage de membre in toate directiile incercand sa le smulga . De evitat cazaturile nu se poate , avand in vedere ca vrei sa progresezi . Ele vor fi inerente . Se impune deci , sa iti formezi un stil de cadere controlata . Eu in timp mi-am “finisat ” un astfel de procedeu . Este adevarat , ca NUMEROASELE cazaturi m-au ajutat din plin la exersare . Iti spun acum si tie poate te va ajuta in viitor . Atunci cand te simti smuls de vela , pentru a preintampina aruncarea la intamplare peste vela , te arunci spre inainte si pe spate si dai drumul la ghiu inainte de contactul cu apa . Altfel , vei fi proiectat prea inalt si departe , ceea ce va duce la o aterizare mai dura si cateva rostogoliri din cauza intrarii in apa cu umarul . Daca dai drumul la timp ghiului , contactul cu apa va fi pe spate , paralel cu catargul . Contactul cu apa va fi mult diminuat , pentru ca-l vei face pe spate , neimplicand membrele si automat intrand in “body planaj ” pe spate , datorita suprafetei plate de contact .

Aceasta aterizare evita si contactul cu echipamentul , protejad astfel si corpul tau si componentele windsurfului . Un alt mare avantaj al acestei pozitii este ca scota de trapez se desprinde singura datorita inaintarii tale de-a lungul catargului . In caz ca porti vesta de protectie nu vei avea astfel nici o neplacere . Vei inota pana la placa si vei continua minunata zi de windsurfing  . Cam asa trebuie procedat . Daca mai ai timp sa iti  mai aduci aminte cand cazi …… . Asadar ………………. Caderi placute ! Si rare ! 🙂

Exit mobile version