Site icon Scoala de windsurfing & wingfoil Piccadilly Mamaia

Pregateste echipamentul de windsurfing

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Primavara se apropie cu pasi repezi . Temperaturile de zi au ajuns la 15-17 grade . Semnalul cel mai bun sunt temperaturile de noapte ce au urcat la 8-9 grade . Din luna aprilie e posibil sa fie conditii optime de windsurfing . In cel mai rau caz 1Mai e o cazie sigura de iesit pe apa . Asadar ce e de facut ? Mai e aproximativ o luna pana la lansare .
Plansele trebuiesc revizuite si facute reparatiile necesare . Eventualele sparturi sau crapaturi acoperite in graba sezonul trecut , trebuiesc remediate pe indelete si corect . Carpelile cu superglu , picatura , duck-tape sau chit pus in viteza , se inlatutra si se face o reparatie care sa tina si eventual , sa nu se vada . La final aplica si un strat de vopsea . Poate o scoti la fel cu cea originala . Incearca ! Ce te costa ? Alege un spray asemanator . Footstrapsurile sunt de obicei “franjurate” sau se misca in surub . Se poat pastra inca un timp infasurate cu duck-tape . Recomand sa folositi distantiere rotunde de buret , pentru a se mentine forma lor si a putea introduce usor piciorul . Fina poate prezenta crapaturi in structura , mai ales in zona piulitelior (butoiaselor) de prindere . Atentie la lipitura intre fina si suportul de fixare . Inlocuieste suruburile ruginite ale finei . Pot ceda in mers sau la montarea finei .
Verifica velele mai vechi daca au crapaturi in zonele sifonate . In general un film imbatranit incepe sa crape la cute . La fel ca si la planse , daca ai reparatii facute in viteza sau care nu mai tin , e timpul sa le refaci pe indelete . Foloseste rola speciala cu film pentru reparatii sau folie adeziva transparenta de la Oracal . Degreseaza bine filmul cu alcoohol si apoi cu apa curata , inainte de a aplica folia . Pune folie pe ambele parti ale velei pentru a nu da nici o posibilitate apei sa patrunda intre film si vela .
Daca exista depunere de calcar pe vela nu indeparta depunerea cu otet pentru ca e un acid ce ataca filmul . Se curata usor prin frecare cu o bucata de mocheta si apa .
Daca sunt ciupite schimba : scota de intindere a velei pe catarg , scota de intindere a velei pe ghiu si scota de la bratara de prindere a ghiului de catarg .
Tendonul de la power joint nu trebuie sa prezinte crapaturi iar piulita de prindere trebuie sa se miste usor pe un surub fara rugina . Inspecteaza catargul , in special in zona de prindere a ghiului si zonele de presiune a cambersilor . Daca observi uzura avansata cand plimbi degetele pe catarag , e cazul sa-l inlocuiesti . Altfel risti sa rami departe de tarm , cu catargul rupt . Scota de ridicare trebuie verificata amanuntit . Se ciupeste la partea subtire de langa ghiu si la elasticul de la baza .
Centura de trapez se verifica la : cataramele de reglaj carligul de inox si bara de care e prins . Daca sunt puncte de rugina pe bara , vezi ca aceasta sa nu fie strapunsa .
Neoprenul poate fi crapat datorita imbatranirii , incaltamintea la fel .
Verifica geanta cu accesorii in care trebuie sa ai : o rola de duck-tape , un flacon de Picatura sau super-glue (pentru crapaturi) , epoxi A+B (Poxipol) , o foaie de abraziv mare , un medie si una fina , scote intindere de rezerva , cheie de intindere a scotei ,patent , surubelnita dreapta si stea , o tubulara de 10 (cu teu , pentru suruburile finei ) , cheia de reglat balenele velei.

Spor la treaba !

Exit mobile version