Site icon Scoala de windsurfing & wingfoil Piccadilly Mamaia

Sotavento – Fuerteventura – Canare

fuerteventura- Canare 65Dupa ce am vizitat tot ce mi-a parut mai interesant pe insula Gran Canaria , m-am intors in in capitala  Las Palmas . Aici am mai stat o zi pe care am dedicat-o cunoasterii orasului , pe care l-am mai pieptanat o data in lung si lat . Voi dedica in curand un articol acestui oras deosebit .

Seara tarziu am incalecat cu Fiatul pe feribotul spre Fuerteventura . Toata noaptea am navigat pe Atlantic pana am ajuns in Puerto del Rosario de unde m-am indreptat spre nord,  cu tinta Corralejo . Aici citisem ca exista un important spot de windsurfing . Furteventura , la fel ca si suratele sale , are acelasi caracter de insula vulcanica . Piatra si zgura cat vezi cu ochii si din loc in loc  verdeata luxurianta intretinuta cu mult efort de om .
De la Puerto del Rosario pana la Corralejo aveam de mers doar 35 Km . Deja incepusem sa ma satur de muntii de zgura cand nisipul a inceput sa acopere pietrele  iar dupa 2 km nisipul era pretutindeni de credeam ca sunt in Sahara . Vantul a format dune cat vedeai cu ochii . Nisipul auriu pare a fi aur  revarsat peste pietrele negre . Nu mai vezi nici un mm de negru . Totul e auriu . Poti sa vezi pe valuretele create de vand marturia oricarei activitati de aici . Urmele unor pasari sau ale carabusilor ,  se vad cum traverseaza dunele de parca ar fi turnate in gips . Asta pana vantul uniformizeaza totul .
Corralejo e  avantajat de aceasta ” bogatie” de nisip ce a facilitat crearea unui spot superb de windsurfing si kite . Dar si vantul e din belsug . La intrarea in Corralejo e si o zona buna de surfing din cauza valurilor mari ce ce se produc aici . O multime de centre de inchiriere si de magazine de echipamente impanzesc orasul .
Windurferi erau peste tot , la fel ca si kiteri sau surferi . Dar cel mai bun loc de windsurfing de langa Coralejo e la dune langa hotel Riu Palace , un hotel imens plasat chiar pe plaja , intre dune .
Am plecat inapoi spre sud trecand prin Porto del Rosario spre Costa Calma , adica 35km plus inca 70 km . Si in aceasta parte dupa ce treci prin peisajul selenar omniprezent , ajungi intr-o zona plina de nisip . Depasesti Costa Calma , te apropii de mare si dai de o oaza de verdeata in jurul hotelului Melia Gorriones . Zona se numeste Los Verdes din cauza verdetii luxuriante ce inconjoara complexul hotelier . Aici e imposibil sa nu remarci cel mai renumit centru de windsurfing de pe Fuerteventura , René Egli Center . Acest centru   organizeaza in acest an pentru a- 27-a oara , etapa de cupa mondiala (PWA )  pe plaja Sotavento .

Vizualizare hartă mărită
E s urprinzator  sa vezi o suprafata enorma de apa ,  de mica adancime ( 30-40cm) pe care ai crede ca pot merge decat cei cu zmee pentru ca au finele foarte mici la placi . Asa e doar in dreapta hotelului , in stanga langa centrul de windsurfing , incepatorii navigheaza pe apa mica de interior . Valurile mari si fluxul inunda o mare parte de uscat ce devine teren propice invatarii windsurfingului  . Avansatii se avanta in Atlantic  . Aici e vant din belsug ( ca peste tot ) si echipament de tot felul . Daca doresti sa cumperi echipament sau accesorii ai de unde avand in vedere magazinele de profil existente aici .

Mai la sud , 3km exista inca  un spot bun cu valuri mici , foarte bun pentru scoala sau freeride  .