Pregatirea echipamentului

winsurf car @@A venit primavara , incepem sa frematam de dorinta de a iesi pe apa . E prea devreme pentru asa ceva dar ne putem apuca de pregatirea echipamentului de windsurfing .

In primul rand facem o inventariere minutioasa a tuturor componentelor pentru a sti daca unele trebuiesc inlocuite . Ce anume trebuie inlocuit ?         Powerjointul cu tendonul crapat , scote de trapez roase , trapez deteriorat ,  catarg ros excesiv in locul de prindere a ghiului , ghiu cu capul de carbon crapat , strapsuri jerpelite  , talpa de catarg cu sistemul de blocare defect , scote de intindere a velei si chiar vela daca monofilmul crapa din cauza imbatranirii .

windsurfing toolsVerificam cu atentie  toate componentele ce trebuiesc reconditionate si  procedam la remedierile necesare .

Plansa , poate sa fie lovita , sparta , crapata . Se indeparteaza cu cutterul tot ce este deformat sau moale  , se curata zona cu abraziv , se chituieste , se finiseaza si vopseste pentru a nu trage apa . De asemenea se verifica daca stratul antiderapant mai e in buna stare . Daca nu , se curata usor cu abraziv si se aplica altul cu : spray special , praf de marmura + lac , lac + sare sau zahar presarate deasupra .

Fina de obicei e tocita in partea de jos din cauza frecarii de nisip . Se ascute prin slefuire  cu abraziv  . Daca are lovituri se chituie si apoi se finiseaza prin slefuire . Se lubrifiaza si probeaza piulitele de prindere si suruburile aferente .

Strapsurile se cos daca au parti descusute , se verifica holsuruburile de strangere . Daca au fost date peste cap se mai introduce in gaura o fasie  de plastic si se lipeste cu epoxi , apoi se strange bine holsurubul . Capetele strapsurilor nu trebuie sa se rotesca .

Powerjointul se schimba daca tendonul e crapat sau flansele de metal de la capete( modelele mai vechi ) se desprind . Se curata si lubrifiaza surubul si piulita de prindere .

-Vela poate sa fie descusuta pe anumite zone . Se poate reface cusatura manual , mergand cu acul pe aceleasi gauri . Taieturile din monofilm se astupa cu monofilm pentru reparatii . Degreseaza bine zona si aplica o fasie care sa depaseasca cu 5 cm taietura . Procedezi la fel pe ambele fete ale velei . Ai grija ca peticul sa adere pefect pe toata suprafata .

Balenele pot fi rupte sau crapate  . Daca vezi o deformare ( in unghi ) a belenei in vela o scoti pentru ca poate fi sparta . Daca e rupta pe zona tubulara , o tai drept la ruptura si inserezi un miez (plin) tot dintr-o balena veche ce care-l lipesti cu epoxi . Daca e rupta in zona rotunda dar plina , indesti cu o bucata de 10 cm din zona tubulara .  Daca insa s-a rupt partea plata si elastica de langa catarg , trebuie inlocuita toata aceasta parte . Tot de la o balena veche . De aceea trebuie sa pastrati toate balenele vechi .

Cambersii se pot desprinde din lacasurile lor , se pot rupe sau le pot sari rolele . Unele modele au cusute parti de daxcron ce trebuiesc reparate .

Ghiul se verifica minutios la capul de prindere sa nu existe crapaturi . Crocodilul de blocare a scotei (la capul de prindere si la coada ) poate fi corodat de apa de mare . Se curata de oxid si se ajusteaza dintii . Clapeta de prindere poate fi crapata . Sistemul de reglare a lungimii poate avea defecte la blocare ( mai ales la sistemele cu blocare rotativa) , sau un pin rupt . Neoprenul de acoperire poate fi dezlipit . Cum apare o desprindere lipeste-l cu prenadez . Dac au disparut bucati mari din el poti sa procedezi la o acoperire cu banda adeziva . Rolele de intindere de la coada desprinse sau blocate . Se inlocuiesc sau deblocheaza prin lubrifiere .

Catargul are uzuri la zona de contact cu ghiul si cambersii . Aceste urme de frecare duc la ruperea catargului in mers , daca sunt prea pronuntate . La catarg nu se pot face reparatii . Se mai inadesc unele catarge rupte , dar nu tin prea mult si sunt riscante .

Talpa de catarg are role de intindere desprinse sau blocate  , crocodil de blocare corodat .

Scoate TOOOOOOOOT din geanta aia burtoasa in care tii neoprenul , sosonii si alte accesorii de windsurfing .

Neoprenul poate fi ciupit sau descusut . Se reface cusatura sau se astupa micile ciupituri cu solutie de neopren .

Pantofii pot fi descusuti sau ciupiti . Se procedeaza ca la neopren . Daca talpa e uzata cauta altii noi .

– Centura de trapez se descoase sau nu functioneaza bine sistemul de blocare .

leatherman toolsDe asemenea verifica rezervele ce trebuie sa le ai in genta : 1-2 scote de intindere a velei , 1 powerjoint , o talpa de catarg , un set poxipol , un tub de Picatura , un tub de prenadez , 2-4 suruburi de fina , 2-4 saibe plate cu garnitura de cauciuc pentru suruburile de fina , 2 holsuruburi pentru strapsuri , hartie  abraziva , cheia de intindere a velei , surubelnita stea si dreapta , patent , cutit . Ultimele se gasesc toate intr-un set ( Victorinox sau Leatherman) .

Nu strica sa vezi pe unde ai pus portbagajul pentru windsurf si sa verifici prinderile .

Hai ca se apropie sezonul !

2 Comments on “Pregatirea echipamentului”

  1. Hello! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask. Would you be interested in exchanging links or maybe guest writing a blog post or vice-versa? My site discusses a lot of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each other. If you might be interested feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the way!

Leave a Reply to dorinsandici Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *