El Yaque – Venezuela

yaque -venezuela-windsurfing8”  Iata-ma ajuns in sfarsit acasa din aventura care s-a numit Venezuela-El Yaque martie 2012 , unde am stat doua saptamani .  Am ajuns acolo printr-o intamplare datorata prietenului meu Laszlo de la NorthSails Ungaria, care are la randul lui un prieten in Venezuela care se numeste Zsolt , este si el windsurfer si sta chiar in El Yaque . Dealfel la el am fost cazati acolo si tot el ne-a aranjat biletele de avion , precum si inchirierea de echipament (  este un fel de vedeta locala pe acolo, il cunoaste toata lumea).
Am ajuns in paradisul numit El Yaque/Isla Margarita dupa un drum epuizant care a durat aproape 24 de ore via Arad-Budapesta-Frankfurt-Caracas-Porlamar-El Yaque . Am zburat cam 15 ore , cel mai epuizant fiind zborul Frankfurt -Caracas , 11 ore  .   Am fost in total 9 persoane dintre care 3 romani (adica 5 , daca-l punem la socoteala si pe Laszlo cu sotia). Eu, Grecu si Rafael , restul din Ungaria , dintre care 5 windsurferi .
Insula Margarita , El Yaque in special este un paradis tropical,care arata absolut senzational , atat din pdv al peisajelor si climei , cat si pentru spotul de windsurfing si kite, cu apa pana la piept pana la 5-600 m in larg , plaja cu nisip fin si apa curata , vantul este cross-on-shore , batand dinspre E (stanga) in fiecare zi, tare dimineata , mai incet la pranz , dupa care se intensifica din nou dupa ora 14 si bate cu putere pana seara.
Cluburile de windsurf se afla la parterul hotelurilor, chiar pe plaja, sunt vre-o 5 sau 6 si au toate echipament din belsug. Am inchiriat echipament de la Club Mistral ,  care este cel mai bine situat in spot , chiar in partea centrala a plajei care nu este foarte mare , are cam 600 m de la un capat la altul .    Staff-ul de la Club Mistral a fost de nota 10+ fiind administrat de doi tineri (sot si sotie) Owain (Scotian) si Jana (Cehia),carora tin sa le multumesc pe aceasta cale ,atat lor cat si baietilor de la service (Wilder si Benacio) servindu-ne foarte prompt de fiecare data cand doream sa schimbam o vela sau o placa  .  Echipamentul de la Club Mistral este Fanatic/North Sails  ,  celelalte cluburi (Vela , Nathalie Simon , Planet Windsurfing) avand si placi Starboard si vele Neilpryde. Gasesti echipament de freeride si slalom , mai rau stau la capitolul vele de slalom-race, nu aveau decat una North S-type 7.8 m pe care mi-am rezervat-o . E vela pe care am utilizat-o cel mai mult, dar m-am dat si cu 7.2 , 6.8 sau chiar cu 5.7 , vele fara cambere  .  Acolo nu e problema ca la noi ,pt ca alizeul tropical are forta (nu ca vanturile de pe la noi) . Pretul la inchiriat a fost absolut normal, am platit 275 euro/2 saptanani , clubul facandu-ne reducere pentru ca am fost 4 persoane care am inchiriat si prietenul  Zsolt a pus o vorba buna pentru noi. Oricum El Yaque nu a fost deloc aglomerat pentru aceasta perioada (fiind full sezon in martie pentru ei), poate criza globala este de vina, spre norocul nostru, asa ca am putut negocia pretul la inchiriere de echipament.

yaque -venezuela-windsurfing1

Dintre toate spoturile vizitate de mine, pot spune ca acesta este pe locul doi (dupa Alacati) din p.d.v. al windsurfingului , dar este diferit , in general Venezuela si in special Insula Margarita facandu-mi o impresie deosebit de placuta . La El Yaque te simti de parca esti in paradis . Este un satuc linistit , cu o plaja mica  dar senzationala . Hotelurile , atmosfera relaxata  , apa, climatul si oamenii  facandu-ma sa ma simt foarte bine acolo.

yaque -venezuela-windsurfing10

Preturile nu sunt mari la mancare . O portie (imensa) de mancare + un vin bun(chilian), seara pe o terasa nu depaseste 15-20$. In Venezuela  , portiile de mancare sunt foarte mari (iar berile foarte mici,0.33 si 0.25l).Dar ceea ce m-a frapat cel mai mult , nu o sa va vina sa credeti: UN LITRU DE BENZINA COSTA ACOLO 1.5 CENTI! astfel un plin de benzina la un Grand Cherokee a costat mai putin de 1 $ (viva Hugo Chavez!) , asta da comunism !!!Curentul , apa , utilitatile sunt acolo aproape gratis ! De asemenea , o camera de hotel dubla nu depaseste 40-50$/noapte . Cel mai greu e de ajuns acolo . In Venezuela  cel mai mare pericol care te poate paste este sa i-ti cada o nuca de cocos in cap ! In Caracas , am auzit ca este destul de periculos sa iesi singur pe strada , nu este cazul in Isla Margarita , care este cu totul altfel.

yaque -venezuela-windsurfing17

Prietenii mei Grecu si Rafael au facut excursii in jungla, ajungand pana la faimoasa cascada Angel (975m)  , precum si in parcul national Canaima , in jungla tropicala . Eu am fost mai comod si am preferat sa raman sa ma dau cu windsurful . De asemenea se pot face excursii in delta fluviului Orinoco , unde  poti admira crocodili , pesti phyrania , serpi anaconda , capibara si tot soiul de lighioane specifice junglei tropicale  . Un alt punct de atractie este si Los Roques , o insiruire de insulite formate din atoli coraligeni , cu peisaje de-ti taie respiratia . Sa vezi toata Venezuela iti trebuie cel putin o luna de zile , daca nu mai mult.
Oricum la anul sunt hotarat sa merg din nou si voi sta acolo cel putin o luna, daca nu mai mult . Aviz doritorilor…se fac inscrieri pentru la anul , daca doriti sa veniti cu mine !  Va voi da eu mai multe detalii.
Cum si asa am avut noi o parere de rau ca nu am vizitat Caracasul , in final ni s-a indeplinit si aceasta dorinta . Am pierdut avionul la intoarcere  asa ca am stat inca o noapte in Caracas  . Grecu si Rafa au stat  chiar doua , ei primind bilet doar a treia zi pe ruta Caracas-Madrid-Londra-Budapesta-Bucuresti . Totul  pe cheltuiala firmei de transport aerian locale, asa ca aventura sa fie completa!
Ce sa mai spun…a fost o experienta de neuitat! ….Mai povestim!.  ”

Dorin Sandici

8 Comments on “El Yaque – Venezuela”

1. Salut Dorine,
    Vad ca a fost vint mai calm, valuri mici, mincare buna intr-un cuvint un spot de windsurf ideal. Comparatia cu Alacati am citit-o. Pe ce loc se afla Gokceada si de ce?

2. Mersi Lulu pentru preluare pe blog! …Chiar ma pregateam sa te sun sa te intreb! Ma gandeam ca poate nu ai primit pozele.

3. Nicule, daca Alacati e pe locul 1 si El Yaque e pe locul 2 ,atunci Gokceada e pe locul 0…ca e aproape de noi si nu e scumpa! Fiecare spot are particularitatile lui. Si la Dahab e foarte fain.Toata treaba e sa fie vant si sa ne simtim bine! Si daca s-ar putea sa fim cat mai multi impreuna! ….Vinul il aduci tu !?….Vezi ca in Venezuela nu poti sa vii cu rulota!

4. Salve !
    Un spot care ar putea lua locul lui Gokceada (aici n-am fost) ar putea fi Viganj – Croatia (peninsula Peljesac – Orebic city). E ft. aproape de vestul tarii fata de turci, vand foarte bun, peisaje superbe. Pe net sunt informatii gramada. Mi-a placut acolo. Pana la urma toate spoturile sunt bune, daca ai bani sa ajungi la ele.
    Cat despre Venezulea…da nota 10, amintiri frumoase. Intre 94 si 97 am dat cu sapa pe acolo. daca vrei sa mai mergi incearca si peninsula Falcon – Punto Fijo city.